Krásna - Heringeš                               Verzia pre tlač           GPS       FOTKY

Z centra vyraziť na Palackého smerom von na Furču, a vpravo popri Hornáde ku splavu. Tam treba prejsť na druhý breh a medzi záhradkami po ulici 1.mája do Krásnej. Pokračovať sa dá aj nadviazaním na ďalšiu cyklotrasu za splavom po pravom brehu až po most cez Hornád do Krásnej. Ďalej pokračovať po uliciach Opátska a Horná, a pri kostole zabočiť doľava na Smutnú ulicu, ktorá vedie popri cintoríne (asi preto Smutná) a popri novej domovej štvrti von z Krásnej. Ďalej sa pokračuje stále priamo po označenej cyklotrase okolo odkaliska, popri potrubí stále hore po značkách. Prejde sa cez les, popri záhradách až za záhradkársku oblasť. Tu nájdete pre Heringeš aj servis pre cyklistov "Herifarma". Pokračovať stále popri lese akoby na Furču, a doľava cez malé nové sídlisko. Odtiaľto je krásny výhľad na poriadny kusisko Košíc. Potom pokračovať smerom dole, a na odbočke poľných ciest zabočiť vľavo, a už pokračovať popri záhradkách na Opátske. Tu je celkom zaujímavý trochu ostrejší zjazd z Heringeša, takže kto nemá brzdy (alebo nervy) v poriadku, nech tam radšej nelezie. Boli tu zosuvy pôdy, takže na to treba prihliadať. Cestička pomedzi záhradky (alebo niektoré bývalé) končí na Opátskom na Hájnickej, ďalej dole je o pár metrov prechod na druhú stranu hlavného ťahu. Po moste na Palackého a hotovo. Smerom od Krásnej je stúpanie miernejšie, ale zato dlhšie, takže smer trasy ponechám na uváženie. Asi najpohodovejší spôsob, ako prejsť túto trasu je taký, že treba vyraziť na Opátske, potom pokračovať ďalej na Furču pomedzi záhradky (modrým vyznačený variant trasy), pod čerpacou stanicou prejsť na druhú stranu a pokračovať kúsok po ceste na Zdobu / Byster, a na prvej asfaltovej odbočke zabočiť doprava na Heringeš. Chvíľu sa ide takmer po rovine, a zo záhradiek za Heringešom je už vlastne iba pohodový zjazdík až do Krásnej.

dĺžka:         19 km
kopcovitosť: **
náročnosť:   **
povrch:        asfalt, chodníky, poľné a lesné cesty