Košice - Ruskov - Bogota - Dargovský priesmyk             Print Verzia pre tlač               GPS Fotky Fotky

Trasa 977032 - powered by Bikemap

Z centra vyraziť na Palackého smerom von na Furču, za pumpou zabočiť vpravo na Jazero / Opátske, a za mostom prejsť cez prechod na druhú stranu cesty na Opátske. Tadiaľ sa dá pokračovať málo frekventovanou cestou cez Opátske až k Hornádu, kde po ľavom brehu Hornádu prídete okolo splavu a záhradiek (ul. 1.Mája) až do Krásnej. Ďalej pokračovať na Košickú Polianku a v Košickej Polianke doprava, potom v "centre" doľava a na hornom konci dediny doprava smerom na polia (je tam značka cyklotrasy). Hneď za dedinou (po červenej cyklo značke) je kríž, kde cyklotrasa zavelí doľava, ale tu som mal ďalej pri záhradách problém nájsť značku, tak som sa vrátil ku krížu a pokračoval rovno do kopca medzi polia a lúky. Je to "apartný" výšľap až nad Vyšnú Hutku, kde sa len treba držať poľnej cesty (niekde mierne spevnenej asfaltom) a navrchu je sladký výhľad :-). Potiaľto je trasa v podstate zhodná s trasou HTH (Krásna-Vyšná Hutka). Na kopci sa cesta rozdvojuje a tu treba ísť rovno dolu na Vyšný Čaj a odtiaľ ďalej do Ruskova. Kto nechce ísť cez lúky, môže ísť cez Sady nad Torysou na Olšovany, a za nimi doprava na Ruskov. V Ruskove treba prejsť cez dedinu smerom na Slančík. Potom nasleduje odbočka doľava (za Ruskovom je asi 3,5km, celkovo cca 24km - je tam značená cyklotrasa), a na lesnej odbočke asi po 2 km zase doľava odbočiť zo značenej cyklotrasy.V celkovej vzdialenosti cca 30.5 km je odbočka na Svinicu, kde treba ísť vpravo. Po prejdení celkovo asi 34,5km je zase odbočka vľavo na Dargovský priesmyk. Je to v podstate najvyšší bod trasy. Tu sa dá pozrieť vystavená vojenská technika, alebo pamätník a určite oddýchnuť :-). Je tu aj bufet. Naspäť sa dá vrátiť po tej istej trase, alebo trošku viac "vrchársky" okolo Bogoty po značenej cyklotrase na Regetu, ktorá vedie nad Ruskovom a pokračuje na Slančík, podľa trasy "Ruskov-Bogota- Slanec". Ak si vyberiete značenú cyklotrasu, uvidíte aj pár pekných výhľadov.

dĺžka:           73 km spiatočne
kopcovitosť: ***
náročnosť:   ****
povrch:        asfalt, cesty, lesné cesty