KE - KVP - Bankov - Alpinka - Findoráková - Jahodná        Print Verzia pre tlač       GPS FotkyFotky

Trasa 1040258 - powered by Bikemap

Z centra vyraziť po Štúrovej smerom na KVP. Popri krajskom súde, pri zimnom štadióne zabočiť hore na Terasu a cez Terasu okolo pri bielom dome, resp. pri Galérii zabočiť doprava, pokračovať  po triede SNP až k Novej Nemocnici, a tam zabočiť doľava hore na KVP. Alternatíva je pokračovať pri bielom dome smerom hore na KVP a zabočiť doprava až na Popradskej, kde sú tiež chodníky ako na triede SNP. Po chodníku sa dá smerom hore na KVP dostať až na most pre peších, ktorý prechádza ponad hlavnú cestu. Nasleduje poľná cesta mierne doprava medzi záhradami a jazdiarňou, a potom už len stále hore po poľnej ceste cez polia. Pred lesom už vidno budovy na Bankove. Celou poľnou sa mierne stúpa, ale priznám sa, že na záverečnom stúpaní pred lesom som sa celkom slušne zadýchal :-). V lese sa treba držať vpravo a dostanete sa priamo na parkovisko / zástavku MHD na hornom Bankove. Tu sa dá vydýchať alebo osviežiť v niektorom bufete, či krčmičke. Pokračuje sa dole po ceste, kde hneď po chvíli treba odbočiť doľava na cestu na Alpinku. Po čase cesta ústi na hlavnú cestu smerom na Jahodnú. Tu treba prejsť cez cestu a spustiť sa za Alpinku, kde už len pokračovať stále po "hlavnej" ceste smerom mierne hore. Prechádza sa okolo golfového ihriska, okolo chát až po rázcestie pri chate Diana. Potiaľto je trasa zhodná s trasou Čermeľ-Alpinka-chata Diana.Tu je potrebné odbočiť doľava a pokračovať po značenej cyklotrase. Míňame turistickú značku na Findorákovej - tam treba zabočiť vľavo na Jahodnú (podľa značenia, aj cyklotrasa).O chvíľu prejsť cez hlavnú cestu na Ružín, a pokračovať po prístupovej ceste na Jahodnú. Naspäť sa dá vrátiť cez Vyšný Klatov, cez Bankov (po červenej, alebo žltej), alebo pre "cestárov" zjazd po hlavnej ceste z Jahodnej do Košíc.

dĺžka:           42 km spiatočne
kopcovitosť: ***
náročnosť:   ****
povrch:        asfalt, cesty, chodníky, lesnéa poľné cesty