KE - Nižná Myšľa - Skároš - Malá Márovka - Skároš. vyhliadka       Print Verzia pre tlač       GPS Fotky

Trasa 975339 - powered by Bikemap

Pre väčšinu skôr PEŠIA TRASA zo Skároša :-). Z centra treba vyraziť Po Južnej triede, a na moste pred VSS zabočiť doľava na Krásnu (Slanec, Trebišov). Ďalej smerom na Trebišov, až po odbočku na Nižnú Myšľu a pokračovať do Ždane, kde je odbočka na Skároš (až do Ždane sa dá dostať aj popri Hornáde, trasou Opátske-Sídlisko n.Jazerom-Geča). V Skároši pri kostole začína značená trasa (zelená značka, vyššie potom, oproti amfitaátru, odbočuje doľava z Hlavnej ulice cez potok) na Malú Márovku a odtieľ ďalej (žltá) na Skárošskú výhliadku - "apartný" stupáčik :-). V Skároši sa dá pozrieť aj múzeum vojenskej techniky - amfiteáter, alebo vojnový pamätník. Trasa na vyhliadku je náročnejšia lesná "záležitosť so slušným prevýšením". Naspäť zo Skároša sa dá vrátiť po ceste cez Nižnú Hutku, popri Hornáde, alebo cez Trstené pri Hornáde, Čaňu, Geču a Valaliky.

Ak si chcete pozrieť Skárošský výhľad, asi rozumnejšie je sa odviezť do Skároša a odtiaľ pokračovať pešo. Trasa na Skároš.výhľad je v súčasnosti málo udržiavaná trasa, na ktorej je veľa drsných úsekov, ktoré sú smerom hore neprejazdné. Viem si predstaviť, že adrenalisti, frístajlisti, či daunhilisti by si zjazd zhora dole užili :-), ale najprv sa treba dostať hore. A posledný úsek z Malej Márovky na Výhľad (po žltej) - to je úplný MORD - zabiják, po ktorom sa len tak hocikto nespustí - ťažká výzva :-)...a vyliezť hore tiež nie je kus koláča.

dĺžka:           57 km spiatočne
kopcovitosť: ****
náročnosť:   *****
povrch:        asfalt, cesty, chodníky, lesné cesty