KE - Nižný Klatov - Vyšný Klatov - chata Lajoška    Print Verzia pre tlač       GPS Fotky

Trasa 947210 - powered by Bikemap

Z centra vyraziť po Štúrovej smerom na KVP. Popri krajskom súde, pri zimnom štadióne zabočiť hore na Terasu a cez Terasu okolo pri bielom dome, resp. pri Galérii zabočiť doprava, pokračovať  po triede SNP až k Novej Nemocnici, a tam zabočiť doľava hore na KVP. Alternatíva je pokračovať pri bielom dome smerom hore na KVP a zabočiť doprava až na Popradskej, kde sú tiež chodníky ako na triede SNP. Po chodníku sa dá smerom hore na KVP dostať až na most pre peších, ktorý prechádza ponad hlavnú cestu. Treba pokračovať smerom hore na čerpaciu stanicu na KVP, a pred čerpačkou je odbočka vpravo (Čičky) kde treba pokračovať popri čerpačke (čerpačka po ľavej strane) smerom mierne hore. Treba prejsť cez polia a na záver cez les takmer priamo (popri kríži), ďalej popri záhradkách (budú po ľavej ruke a je tam aj informačná tabuľa "Pod Girbešom"), sa dostaneme na Girbeš, kde sú aj informačné tabule o cyklotrasách, a z Girbeša pokračovať po asfaltke doprava smerom na Chatu Klatovianku, kde sa dá občerstviť. ďalej treba pokračovať na Vyšný Klatov. Potiaľ je to zhodné s trasou "Čičky-Klatovianka". Potom treba pokračovať ďalej smerom na Jahodnú, a nad Vyšným Klatovom pred Jahodnou je odbočka doľava na Lajošku (označená prvou tabuľkou - celkovo cca 15,3km). (na Lajošku sa dá ísť aj Z Vyšného Klatova dolnou cestou po žltej, ale nie je pre cyklistov taká pohodlná). Ďalej sa prechadza cez les, po cca 17,3km je odbočka na Lajošku po žltej (označená aj tabuľkou), ale pre cyklistov je zase lepšie pokračovať ďalej po "hlavnej" lesnej ceste. Asi po ďalšom kilometri (celkovo cca 18,5km) je odbočka doprava na Lajošku (zase označená tabuľkou). Tu odbočiť doprava, a potom už len hore na chatu Lajošku. Zhruba po kilometri od tejto odbočky sa pripája aj žltá značka od Klatova, a tiež červená turistická z Jahodnej. Treba len pokračovať hore na Lajošku. Z Lajošky sa dá vrátiť niekoľkými spôsobmi, napr. spustiť sa dole po modrej na Hýľov a pokračovať na Myslavu, alebo po červenej turistickej značke na Jahodnú a cez Bankov do Košíc (alebo z Jahodnej po modrej na Vyšný Klatov a do Košíc).

dĺžka:          42 km spiatočne
kopcovitosť: ****
náročnosť:   ****
povrch:        asfalt, cesty, chodníky, poľné a lesné cesty