BIKERmania - Trasa:KE-Herľany-Ruskov

Košice - Zdoba - Bidovce - Herľany - Dargov. priesmyk - Ruskov          Foto   GPS

Trasa 1059865 - powered by Bikemap

Z centra vyraziť na Palackého smerom von na Furču, za pumpou zabočiť vpravo na Jazero / Opátske, a za mostom prejsť cez prechod na druhú stranu hlavného ťahu na Opátske. Na Opátskom hneď za telocvičňou zase zabočiť doľava a po Opatovskej ceste a Južnom nábreží pokračovať popri hlavnom ťahu (za protihlukovou bariérou) až po Nevädzovú ulicu, kde treba zabočiť doprava, prejsť na koniec, potom doľava a pokračovať po Zemplínskej a Alšavskej. Nie je tu veľmi kde zablúdiť - ak zle odbočíte, po krátkom úseku sa buď dostanete do slepej ulice, alebo sa napojíte stále na správny smer na Furču. Pokračovať treba paralelne popri hlavnej ceste smerom hore, a následne podjazdom popod hlavnú prejsť na druhú stranu cesty, čo už je vlastne pod Furčou. Potom treba prejsť pomedzi záhrady, a držať sa vpravo (najprv po Sečovskej  ceste a potom zabočiť doprava). Cesta ústi pod čerpacou stanicou presne oproti odbočke na Sady nad Torysou / Zdobu. Už len treba prejsť na druhú stranu a pokračovať po ceste na Zdobu, Byster, Sady nad Torysou, kde treba pokračovať priamo na Olšovany a ďalej na Ďurkov. V Ďurkove doľava na Bidovce, za Bidovcami doprava a popri Nižnej a Vyšnej Kamenici do Herľan. Pokiaľ je cesta dobre načasovaná, dá sa pozrieť aj erupcia gejzíru. V Herľanoch je niekoľko možnosti občerstvenia, podľa sezóny a návštevnosti. Predpokladaný čas najbližšej erupcie gejzíru sa dá zistiť na stránke obce >>Herľany<<. Potom treba pokračovať do kopca akoby na Vranov cez Herlianske sedlo, a v Herlianskom sedle (Od odbočky nad Herľanmi je to cca 5km) zabočiť z cesty doprava na lesnú cestu. Tam už vedie aj značená cyklotrasa (aj turistická značka). Po tejto ceste sa dostaneme až na Dargovský priesmyk, kde cykloznačka (aj turistická červená) pokračuje na druhej strane cesty vľavo od pamätníka a vedie okolo Bogoty až na Regetu nad Ruskovom. Asi 1,5 km od Dargovského priesmyku tu je ešte možnosť odbočiť doprava a prejsť okolo Bogoty na Regetu zo západnej strany (časť trasy Ruskov-Bogota (okolo Bogoty) - Slanec). Táto varianta je menej "vrchárska", s lepšou asfaltkou, ale nenájdete tu ani jeden výhľad. Ak pôjdete po značenej cyklotrase, trošku viac sa našliapete do kopca, ale zato sa tu nájde pár pekných výhľadov. Od Regety potom doprava na Ruskov a späť do Košíc cez Bohdanovce a doprava na Krásnu nad Jazerom, alebo na Ďurkov, Olšovany a Byster.

dĺžka:           82 km
kopcovitosť: ****
náročnosť:   ****
povrch:        asfalt, cesty, lesné cesty