Košice - Košická Polianka - Vyšná Hutka (Hornád-Torysa-Hornád)   Verzia pre tlač   GPS ..

Bike route 1103005 - powered by Bikemap

Z centra vyraziť na Palackého smerom von na Furču, za pumpou zabočiť vpravo na Jazero / Opátske (smer Trebišov, Slanec), a za mostom prejsť cez prechod na druhú stranu cesty na Opátske. Hned na Opátkom doprava a tadiaľ sa dá pokračovať málo frekventovanou cestou cez Opátske až k Hornádu, kde po ľavom brehu Hornádu prídete okolo splavu a záhradiek až do Krásnej - ul. 1 mája, v Krásnej treba pokračovať doľava okolo kostola a na ulicu K Majeru, a von smerom na Košickú Polianku (Do Košickej Polianky sa dá dostať aj z druhej strany z Furče cez Zdobu / Byster). Odtiaľto až naspäť do Krásnej je v podstate značená celá cyklotrasa. V Košickej Polianke doprava, potom v "centre" doľava a na hornom konci dediny doprava smerom na polia (je tam značka cyklotrasy). V Košickej Polianke je možnosť v "centre" dediny pokračovať po žltej znečenej skratke bez stúpania. Hneď za dedinou (po červenej cyklo značke) je kríž, kde cyklotrasa zavelí doľava, ale tu som mal ďalej pri záhradách problém nájsť značku, tak som sa vrátil ku krížu a pokračoval rovno do kopca medzi polia a lúky. Je to "apartný" výšľap až nad Vyšnú Hutku, kde sa len treba držať poľnej cesty (niekde mierne spevnenej asfaltom) a navrchu je sladký výhľad :-). Na kopci sa cesta rozdvojuje a tu treba ísť doprava dole popri hájiku a Mikovom Majeri smerom na Vyšnú Hutku. Hneď zo začiatku dediny treba odbočiť po značke na Nižnú Hutku a na hlavnej doprava na Košice pár metrov a za mostom doľava po brehu Torysy (značená). Pri Hornáde je odbočka, kde sa dá pozrieť sútok Hornádu a Torysy. Značená cyklotrasa vedie doprava popri Hornáde až do Krásnej. Pod Vyšnou Hutkou je možnosť ísť po hlavnej a pripojiť sa na výpadovku z Košíc, alebo sa dá ísť aj priamo na Krásnu cez pole, ale nemám to vyskúšané - musím dakedy skúsiť. Z Krásnej sa dá pokračovať po ľavom brehu Hornádu na Opátske, alebo po druhom brehu po cykloceste na hrádzi okolo teplárne, alebo prejsť cez sídlisko, po nadjazde na Južnú triedu a pokračovať do centra.

dĺžka:          37 km okruh

kopcovitosť: **

náročnosť:   **

povrch:        asfalt, cesty, poľné cesty