BIKERmania - Trasa: Martin-Mošovce

Martin - Žabokreky - Blatnica - Mošovce Fotky Fotky     GPS

Trasa 1062428 - powered by Bikemap

Z Martina treba vyraziť na juh smerom na Turčianske Teplice, a na konci Martina zabočiť doľava na záhradníctvo ešte pred nadjazdom na konci Martina. potom už len pokračovať stále priamo okolo hospodárskych budov, potom popri potoku po poľnej ceste, (prejsť na druhú stranu potoka, a pokračovať po slušnej asfaltke až do Žabokrekov. Tam treba prejsť na hlavnú cestu na Belú a potom doprava na Necpaly, alebo priamo na Necpaly a tam ďalej na Folkušovú, Blatnicu a ďalej na Mošovce. Za Necpalmi je uzávierka pre autá kôli zosuvu, ale bicyklom nie je problém prejsť. Ďalej už nasledujú takmer prázdne cesty. Pekná, cestná "hojdavá" trasa takmer bez aut po úpätí Veľkej fatry a okolo viacerých dolín, s chutnými výhľadmi na celú kotlinu. Len medzi Necpalmi a Folkušovou je stúpanie, ktoré nemám rád ani jedným smerom, a posledne sme ho ani neskúsili vyšľapať... načo sa kaličiť :-). Od Dražkoviec, resp. od Belej / Necpal ďalej, je to značená cyklotrasa - Turčianska cyklomagistrála s čulou cyklistickou premávkou . V Mošovciach sa dá zvlažiť na kúpalisku Drienok, a je tu aj pekný kaštieľ s príjemným tučným parkom