Martin - Necpaly - Gaderská Dolina (Drobkov)              Verzia pre tlač            GPS FOTKY Foto Foto

Trasa 847250 - powered by Bikemap

Z Martina vyraziť okolo národného cintorína smerom na Dražkovce, tam odbočiť na Dolný a Horný Kalník, pokračovať na Turčianske Jaseno, ďalej na Belú, Necpaly, Folkušovú, a do Blatnice. V Blatnici už značky označujú v "centre" odbočku na Gaderskú dolinu (Chatová osada Gader). Pred začiatkom Gaderskej doliny je ešte pamätník, a jazierko plné pstruhov. Tu sa dá pekne relaxovať. Z Dražkoviec sa dá pokračovať buď cez Dolný a Horný Kalník, alebo cez Záborie. V Dolnom Jasene sa cesty zase spájajú. Alternatívne sa dá ísť aj cez Žabokreky z Martina smerom na Juh a na konci Martina zabočiť doľava popri potoku - podľa trasy Žabokreky, (alebo podľa trasy Žabokreky- Blatnica-Mošovce) a za Žabokrekmi cca 2km odbočiť doprava na Necpaly. Za Necpalmi je uzávierka po Folkušovú pre autá kôli zosuvu, ale bicyklom nie je problém prejsť. Ďalej už nasledujú takmer prázdne cesty až po Blatnicu - od Dražkoviec, resp. od Belej / Necpal po Blatnicu je to značená cyklotrasa - Turčianska cyklomagistrála s čulou cyklistickou premávkou. Pekná, cestná "hojdavá" trasa takmer bez aut po úpätí Veľkej Fatry a okolo viacerých dolín, s chutnými výhľadmi na celú kotlinu, ktorá sa potom v Gaderskej doline mení na pekný výšľap do doliny popri potoku, popod zrúcaninu Blatnického hradu, kde sa dá "odbehnúť" na pár fotiek (výšľap hore dolinou je menej vhodný pre "cestárov") .

dĺžka:          68 km spiatočne

kopcovitosť: ****

náročnosť:   ****

povrch:        asfalt, cesty, lesné cesty