Prešov - Soľnohrad (Zbojnícky hrad)                              Fotky

Z Prešova od Autobusovej stanice vyrazíme po Solivarskej a ďalej za Námestím osloboditeľov po Soľnobanskej, z ktorej odbočíme po cca 3km celkovej jazdy doprava na Ruskú Novú Ves. Dedinu prejdeme až na východný koniec (napr po červenej značke), kde už pokračujeme smerom na Soľnohrad (Zbojnícky hrad). Nájdeme tu aj smerovky na hrad . Možeme ísť po lesnej štrkovo asfaltovej ceste vľavo od červenej značky (gpx) - tá je vhodnejšia pre bajky, alebo ďalej po červenej značke. Posledných úsek je "príjemný stupáčik", takže vydýchať sa a do toho, alebo ako my "zdatnejší" - normálne vytlačiť :-). Z hradu už veľa neostalo, ale výhľady su tu celkom pozoruhodné až na Prešov. Soľnohrad resp. Zbojnícky hrad, kedysi slúžil ako ochrana soľných baní a neskôr bol osídlený aj lúpežnými rytiermi. (história_hradu). Naspäť sa dá vrátiť po tej istej trase, alebo dobrodružnejšie južnejšou lesnou, resp. cez Dulovú Ves, kade vedie hlavná cykomagistrála č. 018.

dĺžka:          17 km spiatočne

kopcovitosť: ***

náročnosť:   **

povrch:        asfalt, cesty, lesné cesty