Bystrička - Sučany - Sklabiňa (Martinská 40-ka)                 Verzia pre tlač       GPS        FOTKY

Trasa sa prakticky začína výšľapom na Bystričku na južnom konci Martina podľa smerovej tabule, Na Bystričke pokračujeme mierne vpravo na Lazky a za autobusovou zastávkou doprava okolo píly. Po krátkom stupáčiku cez les sa napojíme na dve spájajúce sa cesty a pokračujeme ešte pár metrov hore, až kým nezabočíme doprava do lesa - je tam otvorená závora ("neplatná" pre nás - cyklistov :-). Po zhruba 500 m je križovatka lesných ciest, kde treba zabočiť doprava a už sa len držať na "hlavnej" vyjazdenej cestičke. Lesná cesta ústi na Stráne pri autobusovej zastávke, a časť tohoto úseku je slušne technický zjazdík - nie každého poteší. Na Stráňach nad zastávkou doľava a pokračovať asi 100m hore smerom na dolnú stanicu lanovky. Tu je už odbočka s turistickými tabuľami doprava na Kolóniu Hviezda. Tiež "mierny" šľapáčik do kopca. Ale potom ten relaxačný zjazd okolo závory smerom na Martinské Hole a cez Kolóniu Hviezda (časť Vrútok) dole, až na hlavný ťah, kde sa odbočí doľava na Žilinu. Tu treba trochu vydržať premávku, ale dá sa ísť aj po chodníku. Na konci Vrútok zabočiť doprava na Lipovec a Turčianske Kľačany. V Lipovci zabočiť doprava a pokračovať popri vodnom kanáli cez Kľačany až do Sučian. Tu trasa vedie okolo jazera, ktoré prezývajú Ontario. Dá sa tu v pohode okúpať (Jasné že nie v marci). Od Lipovca až do Sučian je tu aj značená cyklocesta. V Sučanoch potom treba prejsť po moste na druhý breh a potom buď stále pokračovať po značenej cykloceste smerom na Sklabiňu, alebo odbočiť priamo na Štiavničku, čo je trochu kratšia trasa. Zo Sučian je do Štiavničky cca 3km. Potom len pokračovať ďalej na Sklabinský  Podzámok, nad ktorým je zaujímavá pamätihodnosť (zámok). Pokračuje sa na dopava na Sklabiňu. Medzi Sklabinským podzámkom a Sklabiňou je "chutný" stupáčik, ktorý si treba pretrpieť, alebo prepotiť, a potom už nasleduje zjazdík do Sklabine a ďalej, a pri Záborí odbočiť doprava na Dražkovce a Martin. Odtiaľ už len priamo do Martina popri Biotike, Národnom cintoríne a na centrum...a howgh. :-)

dĺžka:           42 km
kopcovitosť: ***
náročnosť:    ****
povrch:         asfalt, cesty, lesné cesty