Sorožka - Silica   (Slovenský Kras - okruh)                   Verzia pre tlač            GPS FOTKY Foto

Trasa 886895 - powered by Bikemap

Zaujímavá trasa, ktorá v sebe spája niekoľko typov trás - teda niekoľko druhov terénu. Lesnú asfaltku medzi stromami, lesný chodník a tiež prejazd cez rozsiahle lúky Slovenského Krasu. Trasa sa začína na Soroške oproti Kolibe pri turistickej značke (Jablonovské sedlo), a pokračuje hore staršou asfaltkou. Nenáročné stúpania a pohodička medzi stromami - treba ísť až na koniec asfaltky, pokračovať ďalej lesnou spojkou až tam, kde sa cesta križuje so zelenou značkou. Tu treba ísť doľava po zelenej a keď sa skríži s modrou značkou (Lukáčova Bučina), pokračovať vľavo po modrej smerom na Silicu (cintorín). Tam sa pripája červená značka, po ktorej sa vrátime. Nad Silicou sa nám otvoria krásne výhľady na Slovenský Kras a priľahlú "divočinu". Pokračujeme po červenej naspäť - je to tu relatívne dobre značené. Pri jednom hájiku značka ale naviguje doľava, ale pre cyklistov je oveľa lepšie pokračovať rovno po poľnej ceste (cez lúky), a na ďalšej križovatôčke poľných/lúčnych ciest zvoliť vľavo (vlastne sa držať bližšie k červenej). Za chvíľu sa červená značka zase pripojí a ďalej už pokračujeme po červenej cez lúky až po Rakytu. Tu treba odbočiť vľavo a vrátiť sa na asfaltku a doprava na Sorošku. Pokračovanie po červenej odporúčam len pre naozaj zanietených zberateľov trás. Tento úsek Od Rakyty po červenej na Jablonovské sedlo je obtiažnejšie prejazdný, s nepríjemnými úsekmi cez nevyjazdené lúky, a bez nejakých zaujímavých výhľadov. No nič moc (fotky sú aj z tejto varianty). Alternatíva na začiatku trasy je cca po 3km od Sorošky odbočiť doprava na zelenú a pokračovať na Lukáčovú Bučinu a odtiaľ už po modrej na Silicu.

dĺžka:          30 km

kopcovitosť: **

náročnosť:   ***

povrch:        asfaltová lesná cesty, lesný chodník, lúky