Vrútky (Martin) - Sučany - Šútovo - Rieka                   Verzia pre tlač            GPS ..

Trasa 847078 - powered by Bikemap

Vo Vrútkach treba ísť popri hlavnom ťahu na Žilinu (ul. Francúzs.partizánov). Na konci Vrútok zabočiť doprava na Lipovec a Turčianske Kľačany. V Lipovci zabočiť doprava a pokračovať popri vodnom kanáli cez Kľačany až do Sučian. Tu trasa vedie okolo jazera, ktoré prezývajú Ontario. Dá sa tu v pohode okúpať (Jasné že nie v marci). Od Lipovca až do Sučian je tu aj značená cyklocesta. V Sučanoch je značenie pre pokračovanie cyklotrás. Ak vyrážate z Martina, zrejme príjemnejšie, a kratšie, je ísť do Sučian ponad hlavný ťah cez kopec nad Tomčanmi/Sučanmi - podľa trasy: Martin-Sučany-Turany a prejsť cez Sučany na druhú stranu kanála k cykloznačeniu. Zo Sučian vedie popri kanáli cyklotrasa cez Turany až do Krpelian k priehrade. Zo Sučian treba pokračovať priamo popri Vážskom kanáli na Turany (Krpeľany). Úsek cez les začína v Trusalovej, kde je pri ceste veľký autobazár, a popri ňom treba pokračovať priamo hore smerom ku campingu, a pri campingu vpravo asfaltkou, ktorá vedie na Zajacovú / chatu pod Chlebom. Po tejto asfaltke treba šľiapať hore cca 2km, až príde odbočka doprava na Šútovo. Je to dosť náročný 2 km zjazd: šotolina / štrk, ktorý som opačným smerom ani neskúšal vyšliapať - mám len jedny nervy. V Šútove je infotabuľa, a odtiaľ sa dá pokračovať k príjemnému jazierku (bývalý lom) v Rieke - ešte cca 1km, kde sa dá v pohode okúpať, alebo prípadne k Šútovským vodopádom. Príjemné občerstvenie je možné v Trusalovej pri campingu, a vo viacerých zariadeniach v Rieke.

Na záver ešte upozornenie, že do Trusalovej sa dá dostať tak, že v Turanoch odbočíte doľava (kúsok za nadjazdom s hlavným ťahom), a okolo paralelne popri hlavnom ťahu vedie stará asfaltka až po Trusalovú, alebo môžete pokračovať dlhšou variantou popri kanáli až do Krpelian, na konci Krpelian doľava popod žel. trať, a pred križovatkou s hlavným ťahom na Košice (Ratkovo) je možnosť odbočiť doľava na stará paralelnú cestu, vedúcu popri hlavnej ceste až po Trusalovú.

Upozorňujem, že celkovo v lesoch Malej Fatry treba robiť cestou trochu hluku, lebo medveďov je tu dosť - tlačia sa tu ako slede v malej plechovke.

dĺžka:         43 km spiatočne

kopcovitosť: ***

náročnosť:   ***

povrch:        asfalt, cesty, poľné a lesné cesty