BIKERmania - Trasa: MT - Žabokreky

Martin -Žabokreky                                          FOTKY

Pohodová trasa, ktorú som prešiel aj so svojím spolucyklistom, ktorý nemal ešte ani 10 rokov. V Martine treba vyraziť smerom na Turčianske Teplice, a na konci Martina zabočiť doľava na záhradníctvo ešte pred nadjazdom na konci Martina. potom už len pokračovať stále priamo okolo hospodárskych budov, potom popri potoku po poľnej ceste, (prejsť na druhú stranu potoka, a pokračovať po slušnej asfaltke až do Žabokrekov. Tam treba prejsť na hlavnú cestu na Belú, a keď skočia Žabokreky, na prvej odbočke doľava do poľa. Je to taká skoro asfaltka cez pole. Toto je prakticky jediné stúpanie na celej trase, ktorá je celá dosť relaxačná. Potom treba pokračovať doľava hore okolo lesíka (tu sa dá alternatívne odbočiť aj doprava dolu na Horný Kalník, a pokračovať cez Dolný Kalník cez Dražkovce na Martin), a za lesíkom zabočiť doľava dole, kde sa po krátkom zjazdíku a výšľape pripojíme na lepšiu poľnú cestu cez polia okolo niekoľkých hospodárskych stavieb až na Dražkovce. Tu sa trasa na kuse prekrýva aj so značenou cyklotrasou Dražkovce - Žabokreky (modrá značka). Niektoré úseky sú len vyjazdené koľaje cez lúky, takže sa to môže počas sezóny mierne meniť :-). Ale zablúdiť sa tu nedá: "všetky cesty vedú do Dražkoviec" netreba si z toho robiť ťažkú hlavu - ta rozkošná krajina za pár sto metrov zachádzky určite stojí. Osvieženie, pokiaľ je potrebné, je možné v Žabokrekoch, resp. v Dražkovciach. Príjemný relax.

dĺžka:           13 km
kopcovitosť: **
náročnosť:    *
povrch:         asfalt, cesty, poľné cesty