Furča - Zdoba - Byster - Krásna                 Tlac Verzia pre tlač               GPS FOTKY Fotky

Z centra vyraziť na Palackého smerom von na Furču, za pumpou zabočiť vpravo na Jazero / Opátske, a za mostom prejsť cez prechod na druhú stranu hlavného ťahu na Opátske. Na Opátskom hneď za telocvičňou zase zabočiť doľava a po Opatovskej ceste a Južnom nábreží pokračovať popri hlavnom ťahu (za protihlukovou bariérou) až po Nevädzovú ulicu, kde treba zabočiť doprava, prejsť na koniec, potom doľava a pokračovať po Zemplínskej a Alšavskej. Nie je tu veľmi kde zablúdiť - ak zle odbočíte, po krátkom úseku sa buď dostanete do slepej ulice, alebo sa napojíte stále na správny smer na Furču. Pokračovať treba paralelne popri hlavnej ceste smerom hore, a následne podjazdom popod hlavnú prejsť na druhú stranu cesty, čo už je vlastne pod Furčou. Potom treba prejsť pomedzi záhrady, a držať sa vpravo (najprv po Sečovskej  ceste a potom zabočiť doprava). Cesta ústi pod čerpacou stanicou presne oproti odbočke na Sady nad Torysou / Zdobu. Už len treba prejsť na druhú stranu a pokračovať po ceste na Zdobu, Byster, Košickú Polianku a Krásnu, kade sa treba potom zase vrátiť popri Hornáde, resp. cez Opátske. Trasa cez dediny vedie po stredne až menej frekventovaných cestách a mimo dedín po chodníkoch, resp. záhradkárskych oblastiach. Úsek z Opátskeho na Furču (Dargovských hrdinov) je oveľa pohodlnejší a bezpečnejší ako strihnúť to po hlavnej ceste na Michalovce. Úsek medzi záhradkami pod Furčou je bez aut a tiež je tam miernejšie stúpanie. Ešte môžem vrelo odporučiť variantu cez Heringeš, kde je príjemný lesný zjazdík dole na Zdobu, a v Zdobe druhou odbočkou doprava a popri Rešovmu Majeri po poľnej na Krásnu. Takto prejdete po ceste len 3 krátke úseky.

dĺžka:          23 km

kopcovitosť: **

náročnosť:   **

povrch:        asfalt, cesty, chodníky, lesné a poľné cesty