Nitra - Dražovce - Štitáre (okolo Zobora)

Fotky

Nitry (Mostná ul.) vyraziť kúsok po Farskej na sever, potom doľava a hneď doprava po Jesenského. Prejsť na druhú stranu hlavného ťahu, a pokračovať na Dolnozoborskú a Kláštorskú a za Liečebným ústavom pokračovať po Kláštorskej (modrá značka a neskôr zelená) - cyklotrasa 049, a neskôr už Pod plieškou 8128 až nad Dražovce. Ak sa vám nechce veľmi stúpať, do Dražoviec sa dostanete aj po ceste. Od Dražoviec pokračujeme popri ceste na Pohorany, v podstate po okraji lesa, a v cca 10km sa trasa stáča do lesa a pokračujueme po cyklotrase 2108. Ďalej trasa vedie okolo Haranče ces Sedlo pod Žibricou a Prameň Gáborka smerom na Štitáre. Tam už doprava a po vedľajšej ceste (1661) cez Štítare a Nitrianske Hrnčiarovce späť na Nitru (ulice Jelenecká, Dobšínaského, Mostná). Trasa vedie po asfalte - cestách, lesných a poľných cestách a je vhodná pre MTB/Trek bicykle.

dĺžka:          30 km spiatočne

kopcovitosť: ****

náročnosť:   ***

povrch:        asfalt cesty, lesné a poľné cesty