Ružomberok - Vlkolínec - Biely Potok (okruh)             Fotky

Z Ružomberka z Nábrežia Štefánika, vyraziť po ulici Zarevúca, ďalej po Riadku, a ulici Plavisko, pokračovať po ulici Krčméryho až na koniec Ružomberka. Po cca 2,8 km doprava na Kosovo, smerom na Penzión Gejdak, a pred ním doľava a pokračovať na juh / juhozápad po značenej cyklotrase č. 5422 až do Vlkolínca, kde sa dá občerstviť. Vlkolínec je malebná dedinka v kopcoch, kde sa možete pokochať pohľadmi na prírodu alebo aj pôvodné zachované drevenice.. Odtiaľ pokračovať na juhozápad stále po značenej trase 5422, a kúsok od Vlkolínca po cca 7,5km, pod Vlčou Skalou doprava okolo Grúňa cez Dolinu Dierovú až späť ku riečke Revúca. Je možné si okruh skrátiť o cca 13km a pod Vlčou Skalou ísť doľava po ceste na Jazierce (značená trasa č 8419). Potom už pokračovať popri riečke až do Ružomberka po značenej cyklomagistrále č.033 už prakticky bez stúpaní.. Trasa vedie hlavne mimo frekventovaných ciest aj po lesných a poľných úsekoch, takže je vhodná skôr pre horské bicykle.

dĺžka:          28 km okruh

kopcovitosť: ***

náročnosť:   ***

povrch:        asfalt, lesné a poľné cesty