Bukovec - Sedlo pod Bielou skalou - Šemša            Verzia pre tlač     GPS FOTKY

Z centra vyraziť po Štúrovej smerom na KVP. Popri krajskom súde, pri zimnom štadióne zabočiť hore na Terasu a cez Terasu okolo bieleho domu priamo cez KVP sa dá po chodníku dostať prakticky až do Myslavy, kde treba prejsť na cestu na Bukovec (odbočka v Myslave doprava a následne na Bukovec doľava).Po ceste okolo Bašky sa dostaneme až do dediny Bukovec. Okolo zastávky a kostola mierne doprava a pokračovať ďalej po hlavnej smerom k hrádzi vodnej nádrže Bukovec (Veľký Bukovec). Na konci dediny je orientačná tabuľa s turistickými smerovkami, a odtiaľ pokračovať ďalej po modrej značke popri hrádzi hore smerom hore. Pred mostíkom, za ktorým už je zákaz vstupu, treba odbočiť do lesa (stále po modrej značke) a pokračovať po modrej až na Sedlo pod Bielou skalou. V tomto úseku trasy je značne náročné stúpanie po lesnej ceste, ktorá môže byť rozbitá od dažďov a ťažby dreva. Ja som tu bicykel asi 1,5 km iba vytlačil - čo si budem robiť násilie. Ale ten nasledovný značne technický "freeride" zjazdík (stále po modrej) zo Sedla až do Šemše mi bol odmenou. Nie je to zrovna turistický chodník udržiavaný na jednotku, preto je trošku náročnejší na techniku. Tiež môže byť po ďaždivom období v "mierne" horšom stave :-). Potom už len treba prejsť cez Šemšu, na hlavnej ceste doľava na Malú Idu, a v Malej Ide na križovatke podľa smerovej tabule doľava na Bukovec. Z Bukovca sa už tradične vrátiť popri Baške na Myslavu a KVP a spustiť sa do centra. Alternatívne sa dá v Malej Ide pokračovať rovno na Pereš (popri Lorinčíku), a potom po hlavnej ceste zo železiarní sa vrátiť do Košíc na kruhový objazd na Moldavskej a pokračovať po Štúrovej do centra. Trasa je nevhodná pre tých, ktorí nemajú radi cesty, alebo bicyklovanie do kopca. Značná časť trasy vedie po stredne frekventovaných cestách

dĺžka:           37 km
kopcovitosť: ***
náročnosť:   ***
povrch:        asfalt, cesty, lesné chodníky