KVP - Bankov - Jahodná                            Verzia pre tlač          GPS             FOTKY

Z centra vyraziť po Štúrovej smerom na KVP. Popri krajskom súde, pri zimnom štadióne zabočiť hore na Terasu a cez Terasu okolo pri bielom dome, resp. pri Galérii zabočiť doprava, pokračovať  po triede SNP až k Novej Nemocnici, a tam zabočiť doľava hore na KVP. Alternatíva je pokračovať pri bielom dome smerom hore na KVP a zabočiť doprava až na Popradskej, kde sú tiež chodníky ako na triede SNP. Po chodníku sa dá smerom hore na KVP dostať až na most pre peších, ktorý prechádza ponad hlavnú cestu. Nasleduje poľná cesta mierne doprava medzi záhradami a jazdiarňou, a potom už len stále hore po poľnej ceste cez polia. Pred lesom už vidno budovy na Bankove. Celou poľnou sa mierne stúpa, ale priznám sa, že na záverečnom stúpaní pred lesom som sa celkom slušne zadýchal :-). V lese sa treba držať vpravo a dostanete sa priamo na parkovisko / zástavku MHD na hornom Bankove. Tu sa dá vydýchať alebo osviežiť v niektorom bufete, či krčmičke. Na Bankov sa dá dostať takisto aj po chodníkovej trase, po Komenského a cez Čermeľ, zakončené krátkym cestným úsekom od Baránku na Bankov. Ďalej sa pokračuje po lesnej značenej ceste - červená značka, ktorá začína pri parkovisku medzi ohniskami a vedie smerom hore na Kamenný hrb. Pod Kamenným hrbom sa turistické značky rozdeľujú, ďalej sa dá pokračovať po červenej na Jahodnú, alebo po žltej. Žltá sa považuje za trochu menej náročnú (podľa mňa je síce trochu technicky náročnejšia, vedie cez lúky s vyššou trávou, ale nechám na posúdenie). Samozrejme úsek od Bankova na Jahodnú je tiež "trošku" do kopca. Na mape je vyznačená trasa po červenej značke, ktorá vedie až na Jahodnú (Chata Jahodná). Tu sa dá oddýchnuť a tiež občerstviť v niektorom bufete. Komu dĺžka nestačí (mne teda stačí dostatočne), ten môže pokračovať po modrej značke až do Vyšného Klatova, resp. okolo chaty Klatovianky. Rozkošná trasa po prírode, ale samozrejme neodporúčam skúšať túto trasu po daždi.

Najnovšie je už medzi Bankovom a Jahodnou vyznačená cyklotrasy s niekoľkými križovatkami (nad KVP, nad Girbešom). Stačí sa držať cykloznačiek.

Možné kombinácie trás sú vyznačené na dolnej mape.

dĺžka:           28 km spiatočne
kopcovitosť: ***
náročnosť:   ****
povrch:        asfalt, chodníky, lesné a poľné cesty