Čermeľ - Kavečany - Hrešná  (Kráľova studňa)   . Verzia pre tlač  GPS

...

Z centra vyraziť cez námestie Maratónu Mieru na Komenského, kde je na jednej strane označený aj cyklochodník. Pokračovať rovno popri štadióne Lokomotívy smerom na Čermeľské údolie. Za reštauráciou Baránok odbočiť doprava a prejsť hore pomedzi domky / chaty až k záhradkám. Toto je dosť slušný stupáčik, človek sa zdatne zadýcha, alebo v kľude vytlačí bike pešo, ako ja. Potom treba prejsť cez záhradkársku kolóniu a  pokračovať až na Kavečany po poľnej ceste. Tento celý úsek je označený turist. značkou. Za záhradkami je zase dosť náročný krátky stupák, ktorý som zase vytlačil - nebudem si robiť násilie a kaziť náladu :-). V Kavečanoch na prvej odbočke / križovatke zabočiť doľava (Je tu aj informačná tabuľa), a pokračovať na Hrešnú nad lyžiarskymi vlekmi (resp. na Sedlo Repy po turistickej značke). Keď vyšliapete nad záhradky, potom je už okolie plné nádherných výhľadov, keď vidíte pekný kusisko krajiny okolo. Ďalej sa pokračuje  na Kavečany, kde treba odbočiť dolu do dediny, a na prvej odbočke doľava (podľa informačnej tabule). Nasleduje pár chrumkavých stupáčikov, ste na Hrešnej, kde je výhľad na ZOO a Kavečany. Je možné pokračovať ďalej po značenej cyklotrase, okolo Kráľovej studne až do Sokoľa, resp. Družstevnej (Kostolian). Krátko za Hrešnou je lavička, z ktorej je výhľad na Vysoké Tatry (až sa mi nechcelo veriť, ale videl som ich). Z Kráľovej studne som sa aj napil, a prežil som to. Bufet je aj v chate na Hrešnej, kde končia lyžiarske vleky (nie vždy býva otvorené). Prajem pekné výhľady a pokojnú krajinu bez dažďa. Možnosť občerstvenia je aj v Kavečanoch, alebo na Baránku. Nevhodná trasa po daždi. Alternatívne sa dá v Kavečanoch prejsť cez dedinu a pokračovať až po ZOO, resp. pod lyžiarske vleky, kde je aj bobová dráha a občerstvenie. V lese nad Čermeľom sa dá aj odbočiť na vyhliadkovú vežu, kde je takisto bufet. Celkovo je táto trasa vhodnejšia skôr pre "horské typy" :-) kôli jej hojdavosti. Pokiaľ budete pokračovať na Sedlo Repy, veľa výhľadov si už neužijete, je to trasa cez príjemný lesík, ale zo sedla sa dá potom pokračovať nad Alpinku alebo na druhú stranu na Kysak. Pozor na počasie - tu zmoknúť, alebo zažiť búrku nie je žiadna rozkoš.

dĺžka:           19 km
kopcovitosť:  ***
náročnosť:    **
povrch:        asfalt, chodníky, poľná a lesná cesta