KVP Čičky - Klatovianka - Vyšný Klátov - Jahodná              Verzia pre tlač             GPS

Trasa 686635 - powered by Bikemap

Z centra vyraziť po Štúrovej smerom na KVP. Popri krajskom súde, pri zimnom štadióne zabočiť hore na Terasu a cez Terasu okolo pri bielom dome, resp. pri Galérii zabočiť doprava, pokračovať  po triede SNP až k Novej Nemocnici, a tam zabočiť doľava hore na KVP. Alternatíva je pokračovať pri bielom dome smerom hore na KVP a zabočiť doprava až na Popradskej, kde sú tiež chodníky ako na triede SNP. Po chodníku sa dá smerom hore na KVP dostať až na most pre peších, ktorý prechádza ponad hlavnú cestu. Treba pokračovať smerom hore na čerpaciu stanicu na KVP, a pred čerpačkou je odbočka vpravo (Čičky) kde treba pokračovať popri čerpačke (čerpačka po ľavej strane) smerom mierne hore (dá sa prejsť aj ďalej, za pumpou doprava na ul. Lechkého, a ku koncu ulice doprava cez pole. Treba prejsť cez polia a na záver cez les takmer priamo / mierne vpravo a doľava (popri kríži), ďalej popri záhradkách (budú po ľavej ruke a je tam aj informačná tabuľa "Pod Girbešom"), sa dostaneme na Girbeš, kde sú aj informačné tabule o cyklotrasách, a z Girbeša pokračovať po asfaltke doprava smerom na Chatu Klatovianku, kde sa dá občerstviť. Ďalej treba pokračovať na Nižný a Vyšný Klátov, kde nad Vyšným Klátovom začína modrá značená turistická trasa na Jahodnú (od ch. Klatovianky na Nižný Klátov vedie značená cyklotrasa, z Nižného na Vyšný Klatov sa dá dostať viacerými cestami (zobrazené na dolnej mape), ja uprednostňujem pomedzi polia a lúky). Na Jahodnú prídeme na parkovisko pod vlekmi. Tam sa dá oddýchnúť a potom pokračovať kúsok akoby po hlavnej ceste dole z Jahodnej, a asi po 100m je odbočka z cesty vpravo, kde začínajú cyklotrasy, a je tam aj turistická informačná tabuľa. Odtiaľto už sa dá pokračovať dole na Bankov po značenej cyklotrase (resp.červenej turistickej), (alebo žltej + červenej). Cestou míňame Kamenný hrb, kde je križovatka trás. Pokračujeme na Bankov, kde prídeme nad parkovisko. Potom už sa len spustiť z Bankova po ceste na Čermeľ, a pokračovať dole na Komenského a do centra - podľa potreby. Dá sa ísť aj späť na KVP. Kopcovitejšia trasa (teda pre mňa určite), ktorá však vedie v príjemnom prostredí, lesmi a lúkami. Priznám sa, že občas som tlačil bicykel do kopca - nebudem si predsa robiť násilie a kaziť si zážitok z bicyklovania :-).

V poslednom období pribudlo značenie cyklotrasy z Jahodnej na Bankov, nad KVP, nad Girbešom, smerom na Bankov, na Girbeši, za Girbešom, pri Klatovianke, nad Nižným Klátovom a tiež zjazd od Nižného Klátova k brodu a späť ku Klatovianke. Značená cyklotrasa vedie od KVP (kláštor) na Bankov, takže keď chcete ísť priamo na Klatovianku / Klatov, neodbočujte (nepokračujte) na križovatke paneloviek na cyklotrasu, ale prejdite po panelovke ďalej, potom cez lesík (drsnejší zjazdík). Alebo cez pole na cyklotrasu a z cyklotrasy za odbočkou asi po 300m odbočte doľava cez pole po poľnej ceste a popri lesíku (lesík bude vľavo) je zjazd dole až pod Girbeš (Kamenný potok) .

dĺžka:           33 km
kopcovitosť: ***
náročnosť:   ****
povrch:        asfalt, chodníky, poľné a lesné cesty