BIKERmania - Trasa: KE-Ždaňa-Izra

Košice - Ždaňa - Vyšná Myšľa - Izra                   Verzia pre tlač              GPS ..

Trasa 936284 - powered by Bikemap

Z centra po Južnej triede smerom na Juh, a pokračovať smerom na Barcu a Maďarsko. Za Košicami doľava na Valaliky, a pokračovať cez Geču, Čaňu, Ždaňu na Nižnú Myšľu, kde treba pokračovať chvíľu po hlavnej ceste na Trebišov až po odbočku na Vyšnú Myšľu. Do Vyšnej myšle sa dá dostať aj tak, že prejdete po ľavom brehu Hornádu čiastočne po trase HTH Hornád-Torysa-Hornád (Krásna - Vyšná Hutka), a od Nižnej Hutky pokračovať už po hlavnej na Slanec, a potom odbočiť na Vyšná Myšľu. Prejsť cez dedinu a pokračovať hore (značená trasa). Prejsť cez otvorené priestranstvo nad dedinou a vojsť za lúkou do lesa (je tam závora). Od začiatku lesa pokračovať po cyklotrase až po križovatku, kde odbočiť z cyklotrasy doľava, a na najbližšej križovatke lesných ciest zase doprava (modrá značka ide strmo hore, a takto ju križujete po zvážnici). potom ďalej sa pripojí modrá turistická značka, a po nej pokračovať až na Veľkú Márovku. Od Veľkej Márovky po žltej smerom na Slanskú Hutu (Izru, Kalšu) a po necelom kilometri sa turistická značka stretáva s cyklotrasou na Izru, po ktoroj treba pokračovať (doprava), Pri chate na križovatke lesných ciest doprava, a potom pokračovať po značenej cyklotrase na Izru. Alternatíva je - ísť do Nižnej Myšle z Krásnej popri Hornáde (Trasa do Geče) a odtiaš na Vyšnú Myšľu. Dá sa ešte prejsť aj po Južnej triede až po VSS, a pred VSS (po nadjazde so 4-prúdovkou) zabočiť doľava smerom na Jazero (Slanec / Trebišov) a hneď doprava a popri hlavnej ceste cez sídlisko nad Jazerom prejsť až na koniec Košíc, a potom ďalej po ceste na Trebišov / Slanec až po odbočku na Vyšnú Myšľu, odbočiť do Vyšnej Myšle a odtiaľ hore po značenej. Dlhšia trasa, ktorá vedie od Vyšnej Myšle peknou prírodou, ale treba ju opatrnejšie časovo naplánovať.

dĺžka:          78 km spiatočne

kopcovitosť: ***

náročnosť:   ****

povrch:        asfalt, cesty, lesné cesty