Prešov - Fintice - Kapušiansky hrad                              Fotky

Z Prešova zo severného okraja Hlavnej vyrazíme na severovýchod po Duklianskej + Bardejovskej a ďalej po Vranovskej smerom na Ľubotice, resp. Kapušany (Vranov). Po cca 4 km doľava na Fintice a pokračovať ďalej po hlavnej Fintickej (Tu trasa vedie asi 3km po značenej trase č. 015). Po prejdení celkovo cca 7 km vo Finticiach zabočiť doprava na Kapušiansku a cez pole pokračovať na východ smerom na Kapušany. V Kapušanoch sa trasa napája na Lesnú ulicu, kde prejdete popri niekoľkých hospodárskych budovách a dorazíte k altánku pri parkovisku pod hradom. Tu zabočiť doľava do kopca a začína rockennroll :-) ... odtiaľto až po hrad je "chrumkavý" stupáčik pre fajnšmekrov (cca 2,5 km), ale zato na hrade sa dá občerstviť a posedieť na pripravených laviciach - je tam aj malý bufet, a hlavne výhľady su peknou odmenou. Trasa je vzhľadom na lesnú (štrkovo-hlinenú) cestu k hradu vhodnejšia pre horské bicykle. Oficiálna stranka obce Kapušany, info o hrade.

dĺžka:          26 km spiatočne

kopcovitosť: ****

náročnosť:   **

povrch:        asfalt, cesty, poľné a lesné cesty