Ružomberok - Červený Grúň - Ľubochňa ( okruh)         Fotky

Z Ružomberka z Nábrežia Štefánika, vyraziť po ulici Zarevúca (alebo Hurbanova), ďalej po Riadku, ulici Kalvárska a Nad Skalkou, pokračovať po ulici Zelená až na koniec Ružomberka. Pod Kalváriou za kostolom Povýšenia sv. Kríža pokračovať doprava na Hrabovo a odtiaľ po tzv. Obrovej ceste na "Obrovo", resp. Čremošnú cestu. Odtiaľ pokračovať na juh / juhozápad po cyklotrase č. 5421 po "Starej ceste". Cca 6km od Hrabova (celkovo asi 9km) je potrebné zabočiť doprava na Klucmanovú (resp. Dedov). Pokračovať po cyklotrase, a v celkovej vzdialenosti cca 14km od štartu je "križovatka cyklotrás", tam doľava na juh a stále po cyklotrase, ktorá sa viackrát stočí, vedie okolo Červeného Grúňa a pripojí sa popri potoku Salatín pri horárni Salatín na cestu na Ľubochňu (je to celkovo cca 29km, a zvyšok je už prakticky bez prevýšení). Pri Salatíne doprava na sever a popri riečke Ľubochnianke pokračovať do Ľubochne. V Ľubochni prejsť na druhú stranu Váhu a popri rieke cez Švošov a Hrboltovú naspäť do Rožomberka. Trasa vedie po menej frekventovaných cestách, a lesných cestách, s prevýšením 1120m a je vhodná pre horské bicykle.

dĺžka:          50 km okruh

kopcovitosť: *****

náročnosť:   ****

povrch:        asfalt, vedľajšie cesty, lesné cesty