Ružomberok - Part.Ľupča - Demänovská dolina        Fotky

Z Ružomberka z Nábrežia Štefánika, vyraziť po ulici Zarevúca (alebo Hurbanova), ďalej po Riadku, ulici Plavisko, Za starým cintorínom, Svätej Anny, kúsok po Bystrickej ceste, a doprava na Štiavnickú cestu. Pokračovať po ceste 2226 smerom na Liptovskú Štiavnicu a Liptovské Sliače (cyklotrasa 5426). Za Lipt. Sliačmi (pred Vyšnými Sliačmi - cca v 11km) je spojka doľava na východ na Partizánsku Ľupču - stále po cyklotrase 5426. Z Part. Ľupče už na juh po ceste 2224 (cyklotrasa 035, resp. 042) V cca 14,8 km doľava po trase 042, ktorá vedie na Liptovské Kľačany. Pred Kľačanmi doľava a popri dedine stále po trase 035 na sever na Ľubeľu - cca 27km (cesta 2326). Odtiaľ doprava na juhovýchod po ceste 2327 (stále cyklotrasa 035) na Dúbravu, okolo Lazíska na Pavčinu Lehotu. Za dedinou doprava a stúpať cez Demänovskú Dolinu až na Bielu púť - tu je koniec trasy. Naspäť môžete skúsiť ísť až po Dem.jaskyňu po žltej značke, ale tento úsek trasy je bez záruky prejazdnosti. Celkovo trasa vedie po cestách a čiastočne po lesných cestách a má prevýšenie 1000 m, je náročnejšia aj stúpaniami, aj dĺžkou, a teda aj časovo, a vhodná skôr pre horské bicykle.

dĺžka:          84 km spiatočne

kopcovitosť: *****

náročnosť:   *****

povrch:        asfalt, cesty, vedľajšie cesty, lesné a poľné cesty