Ružomberok - Bešeňová - Malatiná - Lúčky (okruh)         Fotky Fotky

Z Ružomberka z Nábrežia Štefánika, prejsť na druhú stranu Váhu, a pokračovať po uliciach J.Kačku a na Železničnej doprava na Liskovú (cyklotrasa č. 006). Prejsť cez Liskovú, Liptovskú Teplú a v Bešeňovej (11km) pokračovať doľava po ceste 2213 smer Potok (po cyklotrase 006 - cca 1,5km), a pred Potokom, v celkovo cca 12,5km doprava okolo vodnej nádrže Bešeňová na Vlašky (cyklotrasa 5423). Trasa tu vedie v podstate popri Litovskej Mare, a za Bobrovníkom križuje cyklotrasu 006, tam treba pokračovať rovno (severozápad) na Bukovinu po cyklotrase 5423. Tá v 21,5 km odbočuje doľava na Malatinú. Na konci Malatinej (cca 29 km) doľava na Osádku (cca 33,5km), a tam doľava na Lúčky (cesta 2216). Od Osádky už vedie cyklotrasa 042 cez Lúčky ať do Liptovskej Teplej. Tam (cca 45km) doľava a už len cez Liskovú späť na Ružomberok. Trasa vedie po menej frekventovaných cestách a čiastočne po poľných cestách a má prevýšenie 650m, najvyšší bod má v Malatinej, a ďalší vrchol 2km za Osádkou. je vhodná skôr pre trekové a horské bicykle.

dĺžka:          54 km okruh

kopcovitosť: ****

náročnosť:   ****

povrch:        asfalt, cesty, vedľajšie cesty, poľné cesty