Ružomberok - okolo Malinô Brda, Vtáčnik (malý okruh)         Fotky

Z Ružomberka z Nábrežia Štefánika, vyraziť po ulici Zarevúca (alebo Hurbanova), ďalej po Riadku, ulici Kalvárska a Nad Skalkou, pokračovať po ulici Zelená až na koniec Ružomberka. Pod Kalváriou za kostolom Povýšenia sv. Kríža pokračovať doprava na Hrabovo a odtiaľ po tzv. Obrovej ceste na "Obrovo", resp. Čremošnú cestu. Odtiaľ pokračovať na juh / juhozápad po cyklotrase č. 5421 po "Starej ceste" smerom na Vtáčnik ten je v 15km vzdialenosti od štartu, a je to najvyšší bod cesty. Posledný úsek pred Vtáčnikom je náročnejší terén, aj v závislosti od počasia - takže treba pevnejšie nervy. Odtiaľ je už len zjazd až do Ružomberka. Vo vzdialenosti cca 18,3 km je možné odbočiť doľava a dať si cca 700m odbočku, či zastávku aj na Malinom Brde. Táto rasa vedie po menej frekventovaných cestách, a lesných cestách, má prevýšenie 790m a je vhodná skôr pre horské bicykle, resp. bikerov, ktorým nevadia stúpania, ale pekný zjazd naspäť to vynahradí :-).

dĺžka:          24 km okruh

kopcovitosť: ****

náročnosť:   ***

povrch:        asfalt, vedľajšie cesty, lesné cesty