Turčianske Teplice - Dubové - Sklené (okruh)         Fotky

Z centra Turčianskych Teplíc (Ulica SNP) vyraziť na západ po Kollárovej, Družstevnej, a ulici J. Lettricha, a po cca 1,8 km zabočiť doprava na sever a držať sa na značenej č. 2415 resp. 5431, ktorá vedie na Prievidzskú cestu, tam doľava (celkovo prejdené cca 4km) a ďalej po hlavnej a po celkovo cca 7,5km doľava na Dubové. Z Teplíc sa dá dostať do Dubového viacerými spôsobmi, treba zvoliť podľa okolností. Je možné napr. ísť z Teplíc po Lettrichovej na západ a na križovatke po cca 1,8 km pokračovať rovno cez polia popri lesoch a keď uvidíte Dubové, držať sa smerom na pravý (severný) koniec. Prípojka z poľnej na hlavnú prievidzskú cestu je kúsok nad Dubovým neďaleko rieky Turiec. Z Dubového potom pokračovať na juh a po celkových cca 10,3 km doľava po poľnej popri lese. Z Dubového už vedie až do Skleného značená trasa č. 2417. Trasa odbočuje pred Skleným po cca 19km doľava na sever cez Turiec, a pokračuje na sever (a neskôr mierne na severovýchod) až do Turčianskych Teplíc. Tu už sledujeme značenú cyklotrasu č. 2421. Do Teplíc sa dostaneme z južného okraja (Dolná Štubňa). Trasa vedie aj po lesných a poľných úsekoch, takže je vhodná skôr pre horské bicykle.

dĺžka:          28 km okruh

kopcovitosť: **

náročnosť:   ***

povrch:        asfalt, lesné a poľné cesty