BIKERmania - Trasa: Alpinka, Chata Diana

Centrum - Čermeľ - Alpinka - chata Diana                      Print Verzia pre tlač      GPS Fotky

Trasa 687190 - powered by Bikemap

Z centra vyraziť cez námestie Maratónu Mieru na Komenského, kde je na jednej strane označený aj cyklochodník. Pokračovať rovno popri štadióne Lokomotívy smerom na Čermeľské údolie. Za reštauráciou Baránok prejsť na cestu odbočiť vľavo smerom na Bankov a po krátkom úseku po ceste odbočiť za Hotelom (Spodný Bankov) doprava na cestu smerom na Alpinku. Na Bankov sa dá dostať aj z KVP po trase KVP-Bankov. Po čase cesta ústi na hlavnú cestu smerom na Jahodnú. Tu treba prejsť na druhú stranu a spustiť sa cez krátky úsek lesom za Alpinkou. Potom vyjsť na cestu a po ceste smerom mierne hore. Prechádza sa okolo bufetov a reštaurácií na Alpinke, kde sa dá osviežiť, ďalej okolo golfového ihriska až po rázcestie, kde sa dá oddýchnuť v malom altánku. Potom ešte pokračovať ďalej priamo až po značku Chata Diana. V prípade "potreby" sa dá ešte pokračovať podľa trasy "Čermeľ-Košická Belá-Nemcova Dolka-chata Diana" ponad Košickú Belú. Alternatívne sa dalo prejsť na Alpinku aj cez les, ale bola tam osadená značka zákazu vjazdu pre cyklistov, aby cyklisti neohrozovali peších turistov. Treba dať trochu pozor na dvoch úsekoch po frekventovanejších cestách, a to pod Bankovom, a nad Alpinkou cez hlavný ťah na Jahodnú. Občerstvenie funguje na Hornom Bankove a aj na Alpinke je niekoľko možností.